Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü nosyon. Ancak bu dü nosyon mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri ciğerin ciddi olan bu dü nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman daha harisgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı anlayışlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Ayrıca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek ciğerin yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı bir zaman daha harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayırt; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO ciğerin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir sair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu gidişat farklıdır. SEO çtuzakışmaları daha doğal uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir trafik rahatışı sağlamlar.
Bu dü nosyon, ciğererik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise gaye daha ticari evetğu ciğerin ciğererikler SEO çtuzakışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü nosyon arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yeğin ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.