Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yasevimliığı toplum içre değeri olan , kabiliyet, ekonomi ve başka davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değfiilme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı örgülabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına şık ) değfiilme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis nazaran;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde değfiiltirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değfiilme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç bel kemiği öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler yürekin nüshadır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme yürekin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değfiilebilir, ancak sürecin doğkakımı değfiilmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca biröte filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna dayalı farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün teşhismı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değfiilikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içre eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değfiilikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim bilimi, benibeşer yürekin hayat boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere şık olabileceği kabil istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin fiilletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabil mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi tutulmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belli bir maksat ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise otomatik gelişen hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzenek olarak ele tuzakındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç bel kemiği ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Müddetç; ekol içre meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, izin, sınav geriları kabil matlup davranış değfiiliklikleridir.